Wprowadzenie


Wykorzystanie Minecrafta w grze miejskiej w formule GameBook.

W ramach projektu UrbCultural Planning gdańscy uczniowie wzięli udział w warsztatach, podczas których mappowali dzielnicę Stare Przedmieście, część Dolnego Miasta w grze Minecraft. Rezultat tych warsztatów w postaci mapy dzielnicy zostanie wykorzystany w strukturze gry Game of Gdansk. Minecraftowy model dzielnicy będzie połączony z fabułą nawiązującą do historii, lokalnej przestrzeni Starego Przedmieścia i życia codziennego jej mieszkańców. Gdańska młodzież, tworząca projekt gry i jej warstwę wizualną zastosuje mapę dzielnicy z Minecrafta i wplecie ją w stworzoną przez siebie narrację.

Poniżej znajduje się lista przykładowych sposobów wykorzystania elementów Minecrafta w koncepcji gry. Lista może być pomocą i inspiracją dla młodzieży w procesie tworzenia fabuły gry Game of Gdansk.

Przykładowe sposoby wykorzystania elementów Minecrafta w koncepcji gry:

  • wprowadzanie tekstów, m.in. opowieści, wspomnień mieszkańców, ogłoszeń z gazet posiłkując się funkcją pisania książek w grze Minecraft,
  • wizualizacje mapy dzielnicy w postaci print screenów i animacji GIF,
  • nagrywanie wideo w grze Minecraft i osadzenie filmu w GameBooku,
  • wykorzystanie elementów wizualnych charakterystycznych dla gry Minecraft, np. czcionki, tła, ikon, wyglądu przycisków,
  • wykorzystanie Minecrafta w projektowaniu wątków fabularnych:
    • budowanie obiektów, które niegdyś istniały w przestrzeni Starego Przedmieścia, np. fontanna na Placu Wałowym.
    • przekształcanie istniejących w świecie rzeczywistym obiektów,
    • przenikanie się modelu dzielnicy w grze Minecraft ze światem rzeczywistym, np. w związku z jakimiś nadnaturalnymi mocami, zjawiskami, podróżami w czasie,
  • wykorzystanie struktur charakterystycznych dla Minecrafta, np. Zbieranie i kolekcjonowanie zasobów.